Incomplete Decisions on Reward-Based Crowdfunding Platforms: Exploring Motivations from Temporal and Social Perspectives
ASIA MARKETING JOURNAL | 한국마케팅학회 | 11 pages| 2024.04.11| 파일형태 :
조회 83 다운로드 0
자료요약
This study explores incomplete decision-making dynamics on reward-based crowdfunding platforms, focusing on temporal and social factors influencing backers' decisions. Utilizing the temporal aspect (i.e., pledging campaign phase) and social aspect (i.e., current pledged amount ratio) as stimuli within the stimulus-organism-response framework, our findings reveal that nearly 50.9% of respondents change their initial decisions, highlighting widespread incomplete information processing. Backers are more prone to altering decisions under heightened time pressure and display herding behaviors. Furthermore, backers exhibit an increased likelihood of changing decisions under heightened time pressure, coupled with a greater chance that the pledged goal amount will not be achieved. The study discusses theoretical and practical implications.
저작권 안내 및 사용범위와 규정
  • 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재, 배포는 법적으로 "금지되어" 있습니다.
  • 저작권 침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 하단의 “고객센터”를 이용해주세요.
  • 기타는 저작물의 등록자가 정하는 사용 범위와 규정에 준합니다.
  • 위 자료는 한국마케팅학회 가 저작권을 관리하고 있습니다.
자료 제공처