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설문조사에서 불성실 응답의 원인과 조사설계 단계에서의 예방
경영학연구 |
한국경영학회 |
34 pages|
2023.11.29|
파일형태 :
자료요약
This study investigates the level of Korean researchers" awareness of careless responding (CR) in surveys, the causes of CR, as well as the potential remedies available with regards to survey design. We first reviewed 827 survey studies published in seven major journals in the field of business administration and analyzed the level of recognition of Korean researchers regarding CR. We also investigated the causes of CR through a literature review that particularly focused on the motives and burdens of respondents. We then conducted in-depth interviews with academic and practical experts to investigate the perceptions and practices regarding CR. Finally, based on the literature review and the in-depth interviews, we drew up measures to prevent CR. We suggest that there need to be academic standards that prompt researchers to report specific CR prevention or detection methods used for their research in a more detailed manner. This study, as a cornerstone, contributes to further discussions and the development of preventive measures of CR in the Korean scholarly community, particularly in the field of business administration.
목차
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 불성실 응답에 대한 국내연구의 인식 및 대처 현황
Ⅲ. 불성실 응답의 원인
Ⅳ. 불성실 응답에 대한 전문가들의 인식과 대처방안
Ⅴ. 불성실 응답을 예방하는 설문조사의 설계
Ⅵ. 논의 및 결론
참고문헌
Ⅱ. 불성실 응답에 대한 국내연구의 인식 및 대처 현황
Ⅲ. 불성실 응답의 원인
Ⅳ. 불성실 응답에 대한 전문가들의 인식과 대처방안
Ⅴ. 불성실 응답을 예방하는 설문조사의 설계
Ⅵ. 논의 및 결론
참고문헌
#careless responding#causes of careless responding#prevention of careless responding#survey design
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