- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [메조미디어] 미디어&마켓 리포트_24년 6월
- [메조미디어] 2025 디지털 미디어 마일스톤
- [나스미디어] 2024년 11월 Meta 협력광고, 이커머스 시장의 게임 체인저
- [메조미디어]?미디어&마켓 이슈?2025년 1월 호
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- 2023년 3월 매체력 평가 리포트
- [플레이디] [손해보험] 시장 변화에 기회 삼아 미래를 준비하는 손해보험사들의 생존 경쟁 시작
- 조선-중앙-동아일보의 유사성과 차별성:1면 구성과 사설의 이념성을 중심으로
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
사회 참여적 비디오 아트 표현 연구
자료요약
Since the artist is not separated from the society and region in which he lives, but affected by them, in the social participation of art, it is thought that the social issue must not be ignored. This research has social issue in the contents for social participatory art and restricts its definition to the popular transmission that corresponds to objective of pursuing public interest methodologically. The difference from a series of work represented by folk art is that it is non-ideological instead of specific ideology and Pursues public welfare of universal community, This definition may be free from the perverted recognition in which social participatory art Is represented only as labor movement or folk art. This research wishes to transmit the idea of author and participate in the Public Place of viewers without being confined to the exhibition hall where works are exposed to restricted viewers. Containing the social participatory contents and form, the work of researcher expresses by image which is video art.
사회 참여적 작가 사례 연구
제니 홀저 (Jenny Holzer)
클라우스 폼 브루흐 (Klaus vom Bruch)
매체적인 측면








