- 디자인 패러다임 변화에 의한 디자인경영 KSF 성과측정 연구 | 2007.08.01
- 광고와 마케팅 | (부경대학교)
- The purpose of this dissertation is to structure Design Management System (hereafter, DMS) model by suggesting a new empirical analytical method in the study of design management key success factors (hereafter, KSF) performance evaluations to overcome limitations of the previous studies, most of which mainly literature surveys and factor analyses of successful companies in the design management and to meet the changes in the environment of design management. Our research tasks to suggest a new method of analysis to evaluate KSF performances are follows:
- 다매체환경모델과 부분순서이론을 이용한 화학물질 위해성평가를 위한 관리우선순위 결정 | 2007.02.01
- 기타 | (부경대학교)
- Pollution by chemical substances such as POPs (Persistent Organic Pollutants), EDCs (Endocrine Disrupting Chemicals) and PBTs (Persistent Bio-accumulative and Toxic substances) in the ecosystem has become more complex and varied, increasing the possibility of irreversible damage to human health or the ecosystem. Even at this moment, such chemical substances are continuously developed, manufactured and circulated, and accordingly the type and quantity of chemical substances flowing into the ecosystem are also increasing. There are 100,000 or more chemical substances circulated around the world, and about 38,000 chemical substances are used in Korea. It has been reported that 2,000 or more new substances are developed and commercialized around the world and about 300 new chemical substances are introduced to Korean market each year. Furthermore, the circulation and production of such chemical substances is also continuously increasing around the world, and the introduction of and the support for environment-friendly chemical substances management policy have become the major issue of the international society. Therefore it is necessary to have a management priority setting system for various chemical substances is required for efficient management.
- 廣告背景音樂의 屬性이 消費者 態度에 미치는 影響에 관한 硏究 | 2000.02.01
- 광고의특수분야 | (부경대학교)
- The use of background music(BGM) is prevalent today since it is regarded as one of the most important components enhancing advertising effectiveness. Background music in an advertisement is used as an effective tool for delivering the product message as well as the product image by appealing its musical factors. Also, the background music is taking a role for building a good image which could lead the consumer to purchase the product. This study is focused to show how attributes of a background music affect the consumer`s attitude hierarchy in relation with the level of personal involvement.
- 중국 요녕성 중소기업을 중심으로 성공적인 전자상거래를 위한 기업내부결정요인에 관한 실증연구 : | 2007.08.31
- 광고와 마케팅 | (부경대학교)
- 정보통신기술의 발달로 인해 전자상거래시장은 기하급수적으로 확대되어 왔으며, 많은 기업들이 인터넷을 마케팅의 전략적 도구로 활용하기 위해 노력하고 있다. 따라서 전자상거래의 성공을 좌우하는 디지털 경제 및 요인의 특성을 이해하는 것이 중요하다. 그 결과 국내외에서 전자상거래에 대한 (ICT) 개발 전략을 채택하고, 전자상거래 기반조성을 위한 노력을 시작하여 정보통신 인프라의 발달이 급속하게 진행되고 있다. 특히, 대기업은 물론이고 4천3백만개가 넘는 민간 중소기업 중 30% 이상이 전자상거래를 활용하고 있다. 2005년 기준 중소기업들의 전자상거래 총 거래액은 전년에 비해 약 16.8%가 증가한 1,938.7억 RMB인 것으로 나타났다. 고러나 이처럼 중국 산업에 있어서 전자상거래의 중요성이 날로 부각되고 있지만 중국의 정보통신 환경은 주요 선진국에 비해 많이 낙후된 실정이며, 기업들의 전자상거래 활용도 부진한 상태이다. 또한 실무적, 기술적, 법률적, 이론적 측면에서 체계가 확립되지 않아 기업의 전자상거래 채택과 전자상거래산업의 발전에 큰 저해요인이 되고 있다.